|
Responsabilitat social
Els diversos grups de treball, Comitè de Responsabilitat Social, Comissió de Medi Ambient i Comissió Concilia han dut a terme actuacions relacionades amb els grups d’interès en l’àmbit social, ambiental, laboral i de bon govern, d’acord amb les línies del Pla estratègic 2016-2018, de continuïtat al 2019. Les activitats es correlacionen principalment amb els Objectius de Desenvolupament Sostenibles (ODS) següents:
Durant el 2019 s’ha elaborat l’Informe Anual de Progrés, correlacionant les activitats amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), principalment l’ODS 3 (Salut i benestar), l’ODS 5 (Igualtat de gènere), l’ODS 7 (Energia sostenible), l'ODS 9 (Innovació) i l’ODS 17 (Aliances). L’Informe es publica a la pàgina web de Red Española del Pacto Mundial de Naciones Unidas i la web internacional UNGlobal Compact.
Alhora, al 2019 el Comitè de Direcció ha aprovat la Política de Drets Humans i la Política d’Anticorrupció. El pas següent serà la seva implementació i difusió.
Així mateix s’ha elaborat l’Estat d’Informació no financera, aprovat pel Consell d’Administració i publicat al Portal de Transparència de BSA, tal com estableix la Llei 11/2018, de 28 de desembre, en matèria d’informació no financera. L’Informe té en compte actuacions en l’àmbit ambiental, social, laboral, drets humans, anticorrupció i societat.
Al 2019 s’han publicat dues bones pràctiques sobre medi ambient al portal de Responsabilitat Social de Red Española de, Pacto Mundial, de Nacions Unides, arran de la posada en marxa de la instal·lació fotovoltaica al Centre Sociosanitari el Carme, i l’adquisició de dos nous cotxes elèctrics per al Servei d’Atenció a Domicili.
Així mateix, el mes de maig i el mes de desembre de 2019 es va fer una revisió i una actualització de diversos apartats del Portal de Transparència.
El projecte ComSalut del CAP Nova Lloreda va ser seleccionat com a finalista, en la categoria d’Administració Pública, en el X Premi Corresponsables. L’acte va tenir lloc el dia 5 de novembre de 2019.
Finalment, des del mes d’abril de 2019 BSA forma part del Grup Promotor de Responsabilitat Social del Consorci de Salut i Social de Catalunya. En aquest sentit, BSA va participar en la I Jornada de Responsabilitat Social, el dia 19 de desembre de 2019, de la qual cal destacar l’àmbit de Participació Ciutadana i les actuacions en matèria de medi ambient, principalment.
- Àmbit econòmic
- Àmbit mediambiental
- Àmbit social

|