Badalona Serveis Assistencials
Campanya de vacunació grip i COVID-19 (2025-2026)
2025-2026
22/09/2025

La nova campanya de vacunació contra la grip i la COVID-19 a Catalunya 2025-2026 començarà aquest 22 de setembre, prioritzant els col·lectius més fràgils: persones institucionalitzades, embarassades, personal sanitari i persones a partir dels 80 anys. Com a novetat, aquesta temporada també es prioritza la vacunació dels infants entre 6 i 59 mesos. La resta de població inclosa en les recomanacions, es vacunarà a partir del 13 d’octubre.

El Departament de Salut dona inici, un any més, a la campanya de vacunació de tardor, que inclou la vacunació contra la grip i la COVID-19. L’objectiu principal és protegir les persones més vulnerables davant les complicacions que poden derivar-se d’ambdues infeccions.

Entre les persones amb indicació de vacunació es troben els majors de 60 anys, les persones menors d’aquesta edat amb condicions de risc, infants d’entre i 59 mesos, les persones residents en centres geriàtrics i d’atenció a la discapacitat, així com el personal sanitari, els docents i el personal de serveis essencials, entre d’altres.

La campanya es desplegarà en dues fases. La primera s’inicia el proper 22 de setembre i inclou la vacunació de persones que viuen a residències, persones de més de 80 anys, embarassades, personal sanitari i infants de 6 a 59 mesos. També es prioritzarà la vacunació de les persones que reben atenció domiciliària. La resta de col·lectius indicats podran vacunar-se a partir del 13 d’octubre.

El principal objectiu és protegir la ciutadania davant dels virus respiratoris, els quals augmenten la seva circulació  especialment durant els mesos de tardor i hivern. Per això, es fa una crida a vacunar-se abans que s’iniciï el període de major incidència, previst al mes de desembre.

A Catalunya hi ha unes 63.000 persones que viuen en residències per a gent gran i més de 1.000 centres residencials. Es preveu que la primera fase de la campanya s’allargui durant aproximadament tres setmanes. En la temporada anterior, la cobertura vacunal contra la grip en el col·lectiu resident va arribar al 79%.

D’altra banda, com a novetat aquesta campanya, s’avança l’inici de la vacunació als infants entre 6 i 59 mesos. S’estima que anualment hi ha 4.000 hospitalitzacions a Espanya d’infants i és important la seva vacunació per tal d’evitar complicacions associades a la malaltia. Durant la temporada anterior es va assolir una cobertura del 27% superior respecte a la temporada anterior, passant del 28,2% al 35,8%. Per als infants a partir dels 2 anys (fins els 18 anys) es disposarà de vacuna d'administració intranasal.

En aquesta campanya, a Catalunya les vacunes contra la grip que s’utilitzaran són trivalents seguint les indicacions de la OMS i per la COVID-19 s’utilitzaran vacunes monovalents adaptades per fer front a la variant LP8.1. Per iniciar aquesta primera fase, s’han distribuït fins avui 261.000 dosis de vacunes antigripals i s’aniran entregant dosis als centres setmanalment.

La vacunació contra la grip i la COVID-19 és la millor mesura preventiva per a evitar les complicacions d’ambdues malalties.


printer
|
Compartir:
linkedin
twitter
facebook
gmail
< TORNAR