Experiència del pacient

Amb el model d’atenció centrat en la persona i la política d’humanització de l’assistència com a brúixola que ens guia, un any més hem seguit impulsant una millor experiència del pacient.

Per aquest motiu, disposem de diversos canals estables per afavorir la participació i la recollida d’opinions (bústies –física i electrònica–, enquestes, Consells de Salut, etc.). Així mateix tenim presents els resultats sectorials per tal de poder-nos-hi comparar.

Fruit del treball conjunt amb pacients/familiars i professionals, estem desplegant bones pràctiques i accions que contribueixin a donar una millor resposta a l’hora d’atendre les necessitats dels usuaris.

Pel que fa a l’impuls de la cultura de la humanització en la nostra organització, estem:

  • incorporant elements d’humanització en les directrius de gestió,
  • oferint formació sobre aquest àmbit,
  • vetllant per tenir present la mirada del pacient en l’atenció, perquè afavoreixi una millor qualitat en el tracte,
  • adequant els espais perquè siguin més confortables i acollidors, i
  • millorant l’experiència de les persones que atenem en situacions de major vulnerabilitat.

Pel que fa al control del dolor, estem treballant per consolidar eines de gestió clínica i professionals per a fer-ne l’abordatge d’acord amb el perfil de cada pacient.

Així mateix, en matèria d’accessibilitat estem impulsant accions per millorar la gestió del temps de les persones ateses i potenciant una informació el més personalitzada possible, sense oblidar l’impuls de la participació i presa de decisions dels usuaris en el seu procés.

Algunes de les iniciatives desenvolupades i resultats obtinguts durant 2023 han estat les següents:

  • A banda dels qüestionaris del Pla d’enquestes de satisfacció del CatSalut (PLAENSA), s’han fet enquestes a més de 400 persones usuàries dels nostres serveis.
  • S’han rebut i gestionat 2.937 opinions de la ciutadania.
  • S’han incorporat pacients familiars en projectes participatius com ara el d’itinerari del pacient en atenció intermèdia.
  • S’han realitzat 76 iniciatives de formació al personal en humanització de cures i tracte, en què han participat 335 professionals.
  • S’han desplegat protocols d’humanització de cures i tracte, de control del dolor i guies de bones pràctiques de comunicació amb els pacients, tenint especial cura dels col·lectius més vulnerables.
  • S’ha millorat el confort en l’estada hospitalària desplegant l’opció de tria de menú.
  • S’han dut a terme 146 accions de suport a usuaris a la sala d’espera del Servei d’Urgències.
  • Amb la incorporació d’SMS de citacions i recordatoris, que inclouen informació per a la preparació d’algunes proves, s’ha reduït un 8% l’absentisme en el Servei de Diagnòstic per la Imatge.
  • Més de 14.000 persones han utilitzat l’accés telefònic directe per a persones majors de 70 anys. El 97,9% dels usuaris enquestats sobre aquest servei han afirmat estar-ne molt satisfets i l’han valorat bé o molt bé.