Badalona Serveis Assistencials
Seguretat, el principal eix del Pla de contingència dual
06/05/2020

Badalona Serveis Assistencials (BSA), igual que la resta del sistema sanitari, porta mesos fent front a la pandèmia del SARS-COV-2, gràcies a l’esforç dels professionals i l’ajuda de la ciutadania responsable i l’entorn. Des del mes de maig, l’organització incorpora un pla d’atenció a usuaris amb covid19 o sospitosos, però que també recupera progressivament l’activitat assistencial habitual abans de la pandèmia. Són 7 els eixos principals: seguretat, priorització segons criteris clínics, activitat presencial controlada, multiprogramació de visites, foment de l'activitat telemàtica, capacitat d'adaptació i disponibilitat dels professionals.

Cada línia d’atenció que forma BSA (l'atenció primària, especialitzada, sociosanitària i salut mental i addicions) consta d’un pla de convivència amb la patologia COVID19 i, que alhora, és respectuós amb els eixos principals per continuar tenint cura de la salut i benestar dels usuaris, la nostra raó de ser.

La seguretat és el primer d’ells ja que és vital la col·laboració i prudència de tothom per evitar rebrots epidemiològics i garantir l’atenció individual i col·lectiva de qualitat. Per aquest motiu i exceptuant les urgències, els usuaris no han d’anar presencialment als centres si no han estat citats prèviament per l'equip professional de referència.

Aquesta nova manera de fer permet prioritzar l’activitat en funció de criteris clínics, de manera segura, i amb una activitat presencial controlada i que respon a la multiprogramació, és a dir, mitjançant la concentració en el temps de l’activitat que requereix un usuari. L’activitat telemàtica continua sent una aposta per al sistema. De fet, la pandèmia ha provocat una acceleració de la digitalització en salut amb molts beneficis per a la promoció de la salut i prevenció de la malaltia. També la capacitat d'adaptació és conseqüència directa de la situació d'emergència sanitària. En aquest sentit, queden bloquejades les estructures extraordinàries davant possibles necessitats epidemiològiques. La disponibilitat dels professionals és un dels eixos d'un pla que reitera l'agraïment a la seva professsionalitat i compromís.

RECORDEM (s'exclouen d'aquests recordatoris les urgències

Per a la vostra seguretat, NOMÉS heu de venir a visitar-vos als centres de BSA (als Centres d'Atenció Primària de BSA, l'Hospital Municipal de Badalona, el Centre Sociosanitari El Carme i els centres de Salut Mental i Addicions), si abans us ha contactat l’equip professional demanant la vostra presència.

 

 

Atenció Primària de BSA (CAP Morera Pomar, CAP Apenins Montigalà, CAP Nova Lloreda, CAP Martí i Julià, CAP Progrés Raval, CAP Montgat i Consultori Local de Tiana)

El vostre equip professional del CAP pot contactar amb vosaltres de les maneres següents: 

• Demanar-vos, si és necessari, que vingueu presencialment al CAP, sempre respectant les mesures de seguretat individuals (ús mascareta, rentat de mans previ i posterior, distància de seguretat 2 metres) i estructurals (circuits diferenciats, sectorització dels espais incloent les sales d’espera).  Vídeo d'exemple.

• Resoldre les vostres consultes amb una consulta telefònica. Vídeo d'exemple
• Resoldre les vostres consultes amb una videotrucada. Vídeo d'exemple
• Resoldre les vostres consultes enviades a La Meva SalutVídeo d'exemple

 

Però i si sou vosaltres els que voleu fer-nos arribar els vostres dubtes o consultes:

 

En el cas de dubtes sobre la salut pediàtrica, us informe que el Servei de Pediatria de BSA disposa d'una aplicació gratuïta disponible en iOS i Android - BSA APPediatria- on podeu trobar resposta als dubtes més freqüents sobre prevenció i promoció de la salut dels infants.

Atenció especialitzada de BSA (Hospital Municipal de Badalona)

NOMÉS heu de venir a visitar-vos amb l'especialista, si abans us ha contactat l’equip professional demanant la vostra presència. En aquest cas, caldrà respectar les mesures de seguretat. Els especialistes podran fer-vos seguiments també de manera telefònica i/o telemàtica, però sempre serà el vostre equip professional qui us avisi i doni tota la informació necessària. 

En cas de dubte, podeu trucar al telèfon 93 464 84 00, de dilluns a dijous, de 8.30 a 19.30 hores i divendres de 8.30 a 15 hores o consultar al correu electrònic: atenciousuari@bsa.cat 

 

 

 

Atenció sociosanitària (Centre Sociosanitari El Carme)

NOMÉS heu de venir a visitar-vos al Centre Sociosanitari El Carme, si abans us ha contactat l’equip professional demanant la vostra presència. En aquest cas, caldrà respectar les mesures de seguretat. 

En cas de dubte, podeu trucar al telèfon 93 507 47 10 de dilluns a divendres de 8 a 20 hores.

 

 

Atenció a la Salut Mental i Addicions (CSMA 1, CSMA 2, CSMIJ Creu Verda, CSMIJ Joan Obiols, Centre de Dia Bétula, Centre Delta)

NOMÉS heu de venir a visitar-vos als centres de Salut Mental, si abans us ha contactat l’equip professional demanant la vostra presència. En aquest cas, caldrà respectar les mesures de seguretat. 

En cas de dubte, podeu contactar mitjançant el telèfon de cada centre:

  • CSMA1:  de dilluns a divendres de 8:30 a 13:30 h al 93 389 10 00
  • CSMA2: de dilluns a divendres de 8:30 a 13:30 h al 93 460 01 90 
  • CSMIJ Creu Verda: de dilluns a divendres de 08:30 a 13:30 h al T. 93 786 68 70 
  • CSMIJ Joan Obiols: de dilluns a divendres de 8:30 a 13:30 h al 93 389 30 12 
  • Centre de Dia Bétula: de dilluns a divendres de 8:30 a 13:30 h al 93 460 57 17 
  • Centre Delta: de dilluns a divendres de 8:30 a 14 h al 93 384 66 56

 

Règim limitat de visites 

El règim de visites s'adapta a la situació epidemiològica de cada moment. Tota la informació: https://www.bsa.cat/ca/qui-som/noticia/regim-limitat-de-visites-cssc-i-hmb

Actualment, no es permet la lliure circulació pels centres per seguretat. Per tant, de moment continua la restricció dels acompanyants per a la resta de visites i/o proves. Només els menors, persones dependents o en situacions especials podran ser acompanyats en aquelles situacions que requereixin d’una visita presencial.

 

Aquest model de transició dual és d’aplicació progressiva i flexible davant una situació canviant, sempre depenent de l’estat epidemiològic del moment. Els requeriments als quals ens obliga el Coronavirus SARS-COV-2, són els límits amb els que BSA continuarà oferint el millor dels serveis. BSA hi és com sempre, a prop, i demana un cop més la col·laboració responsable de tothom per fer front a la situació d'excepcionalitat provocada pel COVID19.


printer
|
Compartir:
linkedin
twitter
facebook
gmail
< TORNAR
    
        

Aquesta web utilitza “cookies” per millorar la vostra experiència d'usuari i per recopilar informació estadística sobre la vostra navegació. Si seguiu navegant, entendrem que ho accepteu. Més informació