Donació de Sang amb RV: aplicació pionera de la RV per millorar l’experiència emocional durant la donació
- Àmbit: Promoció de la salut i benestar emocional
- Centre: Hospital Municipal de Badalona
- Inici: 2024 – projecte puntual finalitzat
- Tecnologia: Ulleres de realitat virtual amb vídeos 360º relaxants
Objectiu del projecte
Millorar el confort i reduir l’ansietat dels donants mitjançant l’ús de la realitat virtual durant les campanyes de donació de sang i medul·la.
Descripció de la intervenció
Intervenció breu durant el moment de la donació, amb experiències visuals relaxants visualitzades amb ulleres de RV. El projecte es va desenvolupar en col·laboració amb el Banc de Sang i Teixits i s’ha implementat com a prova pilot al 2024.
Resultats
Participació de 109 donants (20 de nous), amb 12 nous registres al banc de medul·la. El 95 % dels participants repetirien l’experiència i el 97,5 % van valorar positivament els continguts. Es van recollir comentaris qualitatius sobre millora del confort, la relaxació i la distracció durant la donació.
Presentacions i difusió científica
Poster – A change of perspective in donation: Experience of virtual reality in blood donation campaign
34th International Congress of the ISBT (Milà).
Premi a la millor comunicació oral – Transformando la donación de sangre: una inmersión en la realidad virtual
34è Congrés de la Sociedad Española de Transfusión Sanguínea y Terapia Celular (SETS), del 5 al 7 de juny de 2025.
Impactes mediàtics