Tràmits freqüents i dubtes
Què heu de fer si canvieu de domicili o telèfon? 
Podeu fer-ho de dilluns a divendres:
- Presencialment al centre de 8 a 20 hores.
- Per telèfon trucant al 93 460 39 00 de 8 a 20 hores.
Què heu de fer si voleu canviar de centre?
Caldrà que us adreceu al centre de forma presencial, de dilluns a divendres de 8 a 20 hores. Podeu consultar aquí les condicions del canvi del centre.
Què heu de fer si voleu un canvi de metge/ssa – infermer/a?
Si voleu un professional diferent a l’assignat, podeu sol·licitar-ho presencialment al vostre CAP. El nostre horari és de dilluns a divendres de 8 a 20 hores. Quan trieu aquesta opció heu de tenir en compte que la modificació implica el canvi de professional de medicina de família i el d’infermeria, ja que formen un equip.
Què és La Meva Salut? Com puc demanar-la?
La Meva Salut és un espai digital, personal i intransferible, que us permet accedir a la vostra informació personal de salut, fer consultes i realitzar tràmits electrònics, d'una forma segura i confidencial. Des del 30 de gener de 2025, Salut activa la doble autenticació per entrar amb contrasenya a La Meva Salut
Requisits per accedir-hi
- Cal tenir 16 anys o més.
- Tenir targeta sanitària individual (TSI).
- Tenir un telèfon mòbil per rebre SMS.
- Disposar d’una adreça de correu electrònic.
- Disposar d'un certificat digital o bé sol·licitar presencialment al CAP una contrasenya, per tal de garantir la identificació personal unívoca de la seva identitat. En aquest cas cal portar DNI o NIE. L'horari del CAP és de dilluns a divendres de 8 a 20 hores.
A partir del 15 d'octubre de 2018 es permet l'accés a les dades de salut dels menors de 16 anys per a mares, pares i responsables legals. Cal demanar-ho al CAP o als hospitals acreditats.
El meu pla de medicació - Recepta electrònica
Cal saber que tota recepta electrònica té una data de caducitat. Aquelles medicacions que són de continuïtat i necessitin una renovació, cal que aviseu amb un mínim de 15 dies d'antelació abans que es caduqui la vigència de la recepta. Com podeu avisar?
- Si no hi ha cap canvi de medicació, no és necessària una visita mèdica. L’equip administratiu passarà avís al vostre metge/ssa de referència i en el termini que se us indiqui, podreu recollir el nou pla de medicació al taulell amb la targeta sanitària.
- Si cal fer cap modificació de la medicació, contacteu amb el personal d’atenció a al ciutadà per tal de valorar si s’ha de programar una visita amb el vostre metge/ssa de referència.
Podeu fer aquests tràmits tant presencialment al vostre CAP de dilluns a divendres de 8 a 20 hores o per telèfon al 93 460 39 00 de dilluns a divendres de 8 a 20 hores. Si disposeu del servei en línia de La Meva Salut podeu descarregar-vos una còpia de la vostra recepta electrònica mitjançant aquesta plataforma.
Petició de documentació clínica
Qui pot sol·licitar còpia de la Història Clínica
• El propi titular de la història clínica degudament acreditat (DNI, NIE o passaport)
• La persona que el titular autoritzi, degudament acreditada mitjançant escrit signat pel pacient i amb la fotocòpia del DNI del pacient acreditativa.
• En cas de menors d’edat o persones incapacitades legalment, el tutor o representant legal degudament acreditats (llibre de família en cas dels pares/mares).
• L’autoritat judicial.
Quins tràmits s’han de realitzar per fer la sol·licitud?
1. Podeu fer la sol·licitud de l’informe o història clínica bé personalment al vostre CAP de 8 a 20 hores o per telèfon al 93 460 39 00 de 8 a 20 hores. Si ho voleu podeu descarregar el formulari de la sol·licitud i portar-lo ja emplenat el dia que vingueu a recollir la documentació.
2. Podeu recollir personalment la documentació o delegar-ho en una altra persona autoritzada pel titular (mitjançant escrit signat pel pacient i amb la fotocòpia del DNI del pacient acreditativa).
3. Signar un document on queda constància que s’ha realitzat l’entrega.
L’article 13 de la llei 21/2000 especifica que el pacient té dret a accedir a la documentació de la seva història clínica i a obtenir una còpia de les dades que hi figuren, sempre que no sigui en perjudici del dret de tercers a la confidencialitat de les dades que hi figuren, ni al dret dels professionals que han intervingut en la seva elaboració.
Targeta sanitària. Què és? Com obtenir-la?
La targeta sanitària individual (TSI) és el document que identifica i acredita a les persones com a assegurades del CatSalut. Permet accedir als centres i serveis del sistema sanitari públic i també s’ha de presentar a les farmàcies, juntament amb les receptes, per poder obtenir els medicaments finançats pel CatSalut. La targeta és personal i intransferible i l’ha de tenir cada membre de la família, sigui quina sigui la seva edat.
Sol·licitar la TIS per primera vegada s'ha de fer de forma presencial i cal aportar:
-
Document d’afiliació a la Seguretat Social (NASS).
-
DNI, NIE o permís de treball.
En el cas dels menors d’edat cal aportar:
-
Llibre de família.
-
Document d’afiliació a la Seguretat Social (NASS) com a beneficiari.
-
DNI, NIE o permís de treball de la persona titular del NASS.
Es recomana portar els documents originals i una fotocòpia dels mateixos.
L'horari del CAP és de dilluns a divendres de 8 a 20 hores.
Per a la resta de situacions administratives especials, consulteu a la unitat d’atenció del ciutadà del vostre centre. Per a més informació, podeu consultar la pàgina web del Servei Català de Salut.
Si heu perdut la TSI, s’ha deteriorat o si la banda magnètica no funciona, podeu sol·licitar-ne una de nova adreçant-vos al vostre centre d’atenció primària CAP. A partir de l’1 de març de 2014 aquesta reedició té un cost per l’usuari.
Visitar-me a Europa! Targeta Sanitària Europea
Si voleu informar-vos sobre la Targeta Sanitària Europea us podeu informar i tramitar-la a través de la pàgina web de l’Institut Nacional de la Seguretat Social www.seg-social.es, o bé a les oficines de l’INSS (Institut Nacional de la Seguretat Social), amb seu al carrer Margarida Xirgu, 33 -39, 08911 Badalona.
Recomanacions per preparar-se la visita
Us oferim una sèrie de recomanacions perquè pugueu preparar-vos la visita i assolir una atenció de més qualitat i el més personalitzada possible. Els consells abans de la visita, a la sala d'espera, durant la visita i un cop realitzada són les parts destacades d'aquesta informació consultable a: Preparem la visita