Badalona Serveis Assistencials

Preparem la visita

Davant la situació d'excepcionalitat provocada pel Coronavirus SARS-COV-2, BSA ha dissenyat un pla de contingència dual que integra l'atenció de la patologia COVID19 i el retorn progressiu a l'activitat prèvia a la pandèmia.

FEM MEMÒRIA

Ser conscient de quan ens caduca la prescripció mèdica del pla de medicació per tal de demanar cita amb el metge/ssa de família, amb temps (es recomana amb 1 mes d'antelació), i renovar la recepta de manera àgil és l'objectiu de la campanya "Fem memòria".

 

Abans de visitar-nos en el nostre Centre d’Atenció Primària és adequat preparar-nos per a la visita, portant tota la documentació i acreditació necessària i tenint clar els dubtes o preocupacions que volem traslladar-los al nostre equip de referència per poder assolir una atenció de més qualitat i el més personalitzada possible, especialment si tenim dubtes amb un medicament o tractament perllongat.

Abans de la visita

  • Penseu i escriviu si teniu les 2 o 3 preguntes més importants que voleu que us responguin abans de marxar de la consulta.

  • Feu una llista dels medicaments i/o pastilles que preneu. Incloeu suplements, vitamines i productes d’herbolari per poder revisar-ho tot.

  • Si el motiu de la visita és per un malestar, dolor, malaltia, etc és interessant tenir clar els símptomes i sobretot la data quan van començar, què elements ho fan més greu o quins millores l’estat de salut.

  • Si voleu, podeu demanar a un familiar que us acompanyi.

A la sala de espera

Recordeu que els recursos del sistema sanitari són limitats i que és responsabilitat de tots fer-ne un bon ús. És probable que, en algun moment, hagueu d’esperar. Us demanem paciència i comprensió i us recomanem el següent:

  • Arribar amb temps suficient per preparar-vos o per anar al lavabo si ho necessiteu...
  • Acomodeu-vos i esteu atents a que us cridin per entrar a la consulta. Disposeu de cartells i fulls d’informació per a la prevenció i promoció de la vostra salut, així com la difusió d’activitats que us poden interessar.
  • Cal respectar l’ambient de calma. Per tant, silencieu els telèfons mòbils.
  • Especialment si esteu nerviosos, aprofiteu aquest espai per aplicar alguna tècnica de relaxació com respirar lenta i profundament, recordar alguna cosa que us generi tranquil·litat, llegir un llibre, etc. En definitiva, evitem pensaments negatius que poden generar ansietat o malestar.
  • Reviseu el que us heu preparat a casa per fer una exposició clara al vostre equip de referència.

Durant la visita

El procés de comunicació que es produeix dins la consulta és molt important per rebre un bon diagnòstic, fer seguiment, per una correcta adherència al tractament, per una bona relació terapèutica, entre altres beneficis.

A banda d’exposar el que ja heu preparat a casa, pregunteu tot el que no enteneu, ja siguin paraules, recomanacions, prescripcions i, si ho necessiteu, preneu notes de les coses importants o que ho faci el vostre acompanyant.

Recordeu que la cartera de serveis del Sistema Sanitari Públic és limitada. Per aquest motiu, algunes proves complementàries, tractaments (com els relacionats amb la cirurgia estètica) o receptes de medicaments prescrits per altres facultatius (mútues, personal mèdic privat…) queden fora de la cartera de serveis i el personal mèdic no està obligat a fer la seva prescripció.

Abans de finalitzar la visita

Assegureu-vos que:

  • Heu entès tot el que us han dit.

  • Sabeu quin és el següent pas que heu de fer i quan, per exemple: tornar a demanar hora, rebre una trucada, etc.

Demaneu:

  • A qui i com heu d’adreçar-vos si teniu algun problema o pregunta
  • Demana si hi ha agents de salut (grups de suport segons patologia, activitats de salut comunitària, etc) que us puguin beneficiar i que tinguin la confiança del vostre equip de referència

Si ho necessiteu, anoteu el procés de la visita i guardeu les notes, així com els passos que heu de fer a continuació (ja sigui demanar una cita, una prova, etc.).

Gràcies a la vostra responsabilitat, guanyem tots.

La font principal d’aquesta informació és el Ministerio de Sanidad, Consumo y Bienestar Social.

    
        

Aquesta web utilitza “cookies” per millorar la vostra experiència d'usuari i per recopilar informació estadística sobre la vostra navegació. Si seguiu navegant, entendrem que ho accepteu. Més informació