- Consulta el cicle musical gràcies a la Coral De Tot Cor al piano cedit per Pianos Vius al Centre Sociosanitari El Carme, i el cicle de conferències INSPIRA per als i les professionals de BSA.
- La humanització, el control del dolor, l’accessibilitat i la participació i presa de decisions són les principals línies de la primera prioritat estratègica de l’organització.
Aquest febrer va començar el cicle musical al Centre Sociosanitari El Carme gràcies al piano cedit per Pianos Vius, amb la col·laboració del músic Amadeu Punset, que va tocar al centre amb la coral inclusiva i solidària de Badalona De Tot Cor. Un dijous al mes ( 21 març, 25 abril, 30 maig, 27 juny, 11 juliol, 29 agost, 26 setembre, 24 octubre, 28 novembre i 19 desembre), de 18 a 19.30 hores, els pacients, familiars i professionals del centre podran gaudir d’una estona de música per trencar amb la rutina i passar una estona divertida. Aquesta primera actuació, a més, ha servit com homenatge a una companya de la coral que fins fa poc era pacient al centre com a mostra de record i com a agraïment al tracte rebut pel personal.
A banda d’aquesta programació musical, qualsevol persona o entitat pot tocar el piano ubicat al vestíbul del centre i reservar, si es vol, alguna franja en benefici de les persones que donen vida al centre. Per fer-ho poden contactar a través del telèfon 934648389 o correu electrònic comunicacio@bsa.cat.
No et perdis el video de l'actuació.
Cicle de conferències Inspira
El cicle de conferències INSPIRA adreçat als i les professionals de Badalona Serveis Assistencials (BSA) és una de les múltiples accions que durant 2024 s’estan duent a terme dins l’Àrea d’Experiència de Pacient. De fet, Experiència de Pacient és la primera prioritat estratègica de BSA que des de 2022 vetlla, més de la satisfacció, per tots els aspectes del procés que defineix l’experiència de les persones ateses i, per tant, per totes les interacciones que es donen entre la persona usuària i l’organització. Durant aquest 2023, s’han multiplicat les accions d’humanització, control del dolor, accessibilitat i participació i presa de decisions de les persones usuàries.
En concret, INSPIRA és un itinerari formatiu per fer una pausa en el ritme habitual per escoltar, pensar, sentir, compartir reflexions que proporcionin inspiració per la vida professional. Des del mes de març al novembre, seran 7 les sessions en format presencial i en línia que s’oferiran als professionals. Teràpies assistides amb gossos; com comunicar-nos segons els diferents tipus de personalitats identificades per colors; la importància del treball en equip des del punt de vista dels castellers; la importància de les estructures físiques en la relació amb les persones; el somriure com a eina de benestar; l’escolta activa amb música inclosa o l’experiència, en primera persona, d’un pacient formen els temes del programa que compta amb experts en la matèria (Maribel Vila, Francesc Mas, Miquel Torregrossa, Itzíar González, Tortell Poltrona i Laura Simó, respectivament).
La primera sessió, "La mirada d'un gos", es va celebrar el 13 de març i va anar a càrrec de l'especialista en teràpies assistides amb gossos Maribel Vila. Al canal de Flickr de BSA hi ha disponible un àlbum d'imatges de la conferència.
Les accions de formació en humanització, la incorporació de la mirada del pacient en la qualitat de la visita, la millora de l’entorn en benefici de les persones usuàries o accions de millora pro actives per acompanyar les persones en situacions detectades com vulnerables afavoreixen l’experiència de l’usuari. També ho són les mesures i projectes que impulsen el control del dolor. L’accessibilitat incorporant SMS com a eina complementària en diferents serveis reduint l’absentisme, la preferència telefònica per a persones grans, l’estalvi de desplaçaments en tasques de programació són part del ventall d’iniciatives que tenen un impacte directe en l’usuari. Finalment, els mecanismes participatius influeixen en la implicació del pacient en la presa de decisions del seu procés assistencial i per tant, són un valor afegit. Els consells de salut – mecanismes de participació consolidats a l’Atenció Primària de l’organització format per associacions de veïns, de malalts, farmàcies, AMPA, casals de gent gran, casals de joves, tècnics municipals de salut, representants de l’Administració Local, i professionals del Centres d’Atenció Primària - els diagnòstics de salut o l’adaptació de l’activitat comunitària a les necessitats de la població són tot un referent.
Prioritats estratègiques: “Avancem amb tu”
Experiència de pacient, Abordatge integral al pacient complex, Desenvolupament i Benestar Professional i Responsabilitat social i compromís amb l’entorn marquen el full de ruta de l’organització i són fruit d’un procés participatiu l’any 2021. Més d'un centenar de professionals de BSA -mitjançant diferents laboratoris d'idees-, usuaris i representants d'entitats socials i referents externs del sector de salut i social han contribuït a l'elaboració del document de Prioritats estratègiques. Com a novetat, s'ha creat la figura dels Consells Assessors, formats per professionals de l'organització, que donen suport per tal de garantir l'assoliment dels projectes previstos.
Alineat amb el Pla de Salut de Catalunya 2021-2025, el document incorpora el concepte de salut ampli i els principis ètics de respecte a les persones, equitat, justícia social, cura de les persones i l’entorn i eficiència. De fet, està basat en els principis transversals d’accessibilitat, qualitat, innovació i sostenibilitat per garantir la millora contínua en un context canviant i exigent.