Amb l’objectiu d’animar la ciutadania de qualsevol edat a integrar la pràctica de l’activitat física en la vida diària i reduir el sedentarisme, aques mes se celebra una nova edició de la campanya Abril, mes de la vida activa!, organitzada per l'Ajuntament de Badalona, Badalona Serveis Assistencials (BSA) i l'Institut Català de la Salut amb la col·laboració de diverses entitats. La campanya ofereix més de 30 activitats, entre elles diverses propostes impulsades pels centres d'atenció primària (CAP) de la ciutat i de Montgat i el Consultori Local de Tiana i la tradicional caminada popular "Badalona Running - Fem Salut!"-.
La caminada, que arriba a la dotzena edició, se celebrarà finalment el 7 de maig (estava prevista per al 30 d’abril però s'ha ajornat per la pluja). Arrencarà a les 10 hores del Passeig Marítim, a l’alçada del pont del Petroli i, com en anys anteriors, inclourà tres circuits: dos de 5 km -un de ritme ràpid i un altre de més lent-, i un de 2,5 km, adaptat per a persones amb mobilitat reduïda. Finalitzarà al parc de Can Solei i de Ca l’Arnús, on es duran a terme exercicis d’estirament i mobilitat.
Per participar en la caminada cal inscriure-s'hi prèviament. Es pot fer, fins al 3 de maig, als CAP; a través dels grups de gimnàstica dels casals de la gent gran; mitjançant el codi QR que apareix als cartells de la campanya, o directament a través de la web de l’Ajuntament. També s’oferirà la possibilitat d’inscriure-s’hi el mateix dia al punt d’inici de la caminada, tot i que es recomana haver-ho fet prèviament.
Pel que fa a les activitats vinculades als CAP de BSA, són aquestes:
CAP APENINS-MONTIGALÀ
12 abril, de 9.30 a 11 h.
Taller: prevenció de caigudes al pacient fràgil
A l’Associació de Veïns La Pau
25 d’abril, de 10 a 12 h.
Tastet de marxa nòrdica
Sortida des del CAP fins a la Serralada de Marina
CAP MARTÍ I JULIÀ
10 d’abril, de 17 a 18 h.
Taller: Prevenció de caigudes al pacient fràgil
Casal de la Gent Gran de Can Mercader
18 d'abril, de 16.30 a 18 h.
Taller: Exercici terapèutic per a millorar la qualitat de vida
A l’Espai Arnús (c. d’Arnús, 66)
CAP MORERA-POMAR
19 d’abril, de 12 a 13 h.
Taller: prevenció de caigudes al pacient fràgil
Al CAP
CAP NOVA LLOREDA
5 d’abril, de 10 a 11.30 h.
Taller: prevenció de caigudes al pacient fràgil
Al Casal Cívic i Comunitari de Nova Lloreda
18 d’abril, de 16.30 a 18 h.
Taller: Exercici terapèutic per a millorar la qualitat de vida
A l’Espai Arnús (c. d’Arnús, 66)
CAP PROGRÉS-RAVAL
10 d’abril, de 9 a 10.30 h.
Taller: prevenció de caigudes al pacient fràgil
Al CAP
18 d’abril, de 16.30 a 18 h.
Taller: Exercici terapèutic per a millorar la qualitat de vida
A l’Espai Arnús (c. d’Arnús, 66)
CAP MONTGAT - DR. JARDÍ I CONSULTORI LOCAL DE TIANA
26 d’abril, de 16 a 18 h
Taller: prevenció de caigudes al pacient fràgil
Llar de les persones grans de Tiana
ACTIVITAT COMUNA AMB LA RESTA D'ENTITATS
7 de maig, a les 10 h.
Caminada popular Badalona Running-Fem Salut!
Sortida des del Pont del Petroli
La programació completa d'Abril, mes de la vida activa! es pot consultar al web de la campanya.
La campanya "Abril, mes de la vida activa!" coincideix amb la celebració, el 6 d’abril, del Dia Mundial de l’Activitat Física, que posa en relleu que l’activitat física de manera regular és un dels elements indispensables per a la salut i el benestar de les persones.






